Deprecated: Return type of Twig\Node\Node::count() should either be compatible with Countable::count(): int, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/eneco/domains/jaarverslag2020.eneco.nl/public_html/wp-content/plugins/timber-library/vendor/twig/twig/src/Node/Node.php on line 213

Deprecated: Return type of Twig\Node\Node::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/eneco/domains/jaarverslag2020.eneco.nl/public_html/wp-content/plugins/timber-library/vendor/twig/twig/src/Node/Node.php on line 221
Kunststofproducent Borealis verduurzaamt met windenergie van Eneco
 - eneco2020
1.000 gigawattuur <br>hernieuwbare stroom <br> vanaf 2021

1.000 gigawattuur
hernieuwbare stroom
vanaf 2021

1.000 gigawattuur <br>hernieuwbare stroom <br> vanaf 2021

Eneco heeft in 2020 een overeenkomst gesloten met Borealis voor de levering van hernieuwbare energie voor de Belgische vestigingen van de internationale kunststofproducent. Deze overeenkomst brengt Borealis dichter bij zijn strategisch doel om in 2030 de helft van het totale elektriciteitsverbruik uit hernieuwbare energie te halen en de indirecte uitstoot van koolstofdioxide te reduceren.

Koolstofneutrale toekomst

Martijn Van Koten, executive vice president Base Chemicals Operations bij Borealis: ‘Dankzij deze overeenkomst met Eneco komt Borealis dichter bij de ambitieuze energie- en klimaatdoelstellingen die we hebben vastgelegd in ons strategisch duurzaamheidsplan. Dit is het meest recente voorbeeld van hoe wij meewerken aan de realisatie van een koolstofneutrale toekomst terwijl we tegelijk competitief blijven op de wereldmarkt. Dit is hoe we onszelf opnieuw uitvinden voor een duurzamer leven.’

Ambitie Borealis

50% elektriciteitsverbruik

in 2030 uit

hernieuwbare energie

Icon

Windpark Mermaid

De overeenkomst omvat de levering vanaf januari 2021 van meer dan 1.000 gigawattuur (GWh) aan windenergie voor de komende tien jaar. Deze wordt opgewerkt vanaf het nieuw gebouwde offshore windpark Mermaid in de Noordzee, waarmee Eneco een exclusieve leveringsovereenkomst heeft. Met 28 Siemens windturbines heeft dit windpark een capaciteit van 235 megawatt (MW). Hiermee kan het equivalent van zo’n 230.000 huishoudens van groene stroom worden voorzien.

1.000 gigawatt

windenergie de komende 10 jaar voor Borealis

Icon

Energietransitie